Layers of Fear Oyun İncelemesi

 Karanlık ve uzun bir koridordayım duruyorum. Gidebileceğim kapı orada açık seçik. Kapıya kadar üç buçuk atarak gidiyorum, oraya ulaştığımda oyun bana kilitli olduğunu belirtiyor. ''Neden?'' diye düşünerek arkama dönüyorum, farklı bir dizayn ve tekrar sonu görünmeyen koridorlar... Gideceğim yolda karşıma bir şeylerin çıkacağı bariz belli ki, bir süre aynı senaryoyu tekrar yaşadıktan sonra yine kapalı, kilitli bir kapı tekrar arkamı döndüğümde... Tamam Korktum. Fakat ne bu?
 


Daha Layers of Fear oyun incelemesine başlamadık bile ama size defalarca korku oyunu incelemesini yazmış bulunmaktayım. Yukarıda anlattığım paragrafta okuduğunuz bence fazla başarısız, yalnızca korkutmak için yapılmış oyunlar. Galiba kameranın açısı oynadığında fırlayan bir yaratık tasarlamak ya da koridor tasarlamak üniversite hazırlık sınıfında gösteriliyor.
Korku oyunları ve filmleri konusunda az da olsa tecrübeli olduğumu düşünüyorum. 'İnsanlar, bilinmeyenden korkarlar' bu sözün kesinlikle sonuna kadar doğru olduğunu düşünüyorum. Fakat bu konuda bilinmeyen şeyin daha mantıklı bir şeyler olması gerekiyor; her defasında değişen dizaynlar ve tesadüf noktalarda fırlayan silüetler korkunun yalnızca başlangıcıdır. Hatta oldukça sıkıcı olabiliyor. Günümüzde 'perili ev' konusunda çıkarılan, gayet başarılı korku filmleri olabiliyor. Ama bunu oyuna taşıdığınızda daha yaratıcı güzel senaryolar yazmak gerekli diye düşünüyorum.
Konuya burdan başladım nedeni ise Layers of Fear'ı ilk oynadığımda yetişkin bir birey olarak ön yargı oluştu. Bir koridordan farklı bir odaya gidene kadar değişen dizaynlar bana tekrar o iğrenç korku oyunlarındaki gibi olacağını düşündürdü. Allah'tan sadece düşündürmüş...

Geçmişini Silmek elinde değil
Oyuna, bu zamana kadar oynadığımız korku oyunlarında görülen çaresiz karakterler yerine güçlü bir karakterle başlıyoruz. Kendini yineleyen, biraz kafayı sıyırmış ve alkolik bir ressam olarak eserimizi bitirmek için eski anılarla çürükmekte olan malikanemize adım atmaktayız. Bu karakterin neyi güçlü diye düşünebilirsiniz. Deliliğe giden adımların nasıl olduğunu öğrendikçe karakterin gücünü anlayacaksınız. Layers of Fear oyununu oynarken, karşılaştığınız görüntülerden fazla rahatsızlık duyabilirsiniz. Fakat kontrol edeceğiniz karakter hepsini sineye çekerek, her defasında dozu bir kademe daha yükselten delilik konusunda başrol.


 Layers of Fear oyununun geliştiricisi olan Bloober, ilk kısımlardan oyunculara belli bir zemin hazırlamak istiyor. Malikaneye girdiğinizde kocaman evi iyice araştırmak istersiniz. Nedeni ise biliyorsunuz ki evin her yerinde bulunan anılar, burada yaşamaya devam etmektedir. Siz ise, gece içkiyi fazlaca kaçırdığı için eve geç saatte gelen bir babayı oynuyormuş gibi neler olduğunu çabucak öğrenmek isteyeceksiniz. Olması gereken de bu zaten. Senaryoyu, resim odanıza girdiğinizde yavaş yavaş bazı şeyleri anlamaya başladığınızı farkedeceksiniz, sanki varlığıyla savaş içerisinde olan bilinçaltınız misali. Koridorlar ve odalar boyunca bulacağınız geçmişte kalan hatıralar, notlar, eşyalar, hikayenin devamına ve neylerin ters gittiği konusunda sizlere bilgi verecek. Hatta ve hatta asıl amacınız olan sanat eserinizde kullanılan altı kilit eşya, karakterin geçmişindeki en can alıcı kırılma zamanlarını üstleniyor. Kafayı kırmanısını sağlayan olaylara yolculuk eden biz, gerçekte bilinçaltımızda 'kısa' bir serüvene çıkmış bulunmaktayız.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder