Yerli İşletim Sistemimiz Pardus Yaygınlaşacak

Yerli işletim sistemimiz Pardus, Yaygınlaşıyor!

pardus-isletim-sistemi-nedir
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, TUBİTAK ve Bilim tarafından ortak olarak geliştirilen milli işletim sistemi Pardus için Milli Savunma Bakanı olan Fikri Işık, HAVELSAN Simülatör Merkezi'nde yapmış olduğu açıklamada, HAVELSAN'ın ciddi başarılara imzasını attığını ve ülkemizin, yaptığı projeler ile dünyayla yarışır duruma geldiğini belirti. Pardus işletim sistemini de unutmayan Bakan, Milli işletim sisteminin tüm resmi devlet kurumlarında kullanmak istediklerini ve güvenlik altyapısıyla teknik özelliklerinin iyileştirilmesi için projeye HAVELSAN'ın da yardım etmesini istediklerini belirtti.  
pardus-arayuz

 Özellikle Pardus’un güvenlik altyapısına yapılmasını istediğimiz yatırımlarla bazı ciddi adımlar atılacak ve güvenlik açıklarını tamamen yok edeceğiz. Yani ilerleyen yıllarda Pardus'u tam olarak diğer işletim sistemleri ile yarışır durumda görebiliriz ve evdeki bilgisayarlarımız da bile yerli işletim sistemimizi kullanabiliriz. Bu gelişmelerin olması demek Türkiye’nin hem genel olarak prestijinin hem de sanal alemdeki değerinin yükselmesi demek oluyor. Pardus'un istikrarlı bir biçimde iyileştiriliyor ve ileride dünya genelinde kullanılabilir, kim bilir? İsteriz ki ilk yerli işletim sistemi Pardus hak ettiği değeri en kısa sürede kazanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder