Çeşitli firmalar, bireysel kullanıcılar ya da e-ticaret siteleri, Instagram platformu üzerinden fotoğrafını paylaştıkları ürünler için 'link profilde' yolunu kullanarak para kazanmaya çalışmaktalar. Bunun yapılabilmesi için ürünün bulunduğu web sitesinin adresi profildeki web sitesi yerine yazılıyor. Bu yöntemin yoğunluğunu farkeden firma, kullanıcılarına uygulama içerisinde alışveriş yapma imkanı sağlayan bir yöntem geliştiriyor. Fakat söz konusu yöntem, en azından şimdilik, yalnızca belirli markalar tarafından kullanıma sunuluyor.
Haftaya Instagram uygulamasının iOS kullanıcıları alışveriş yapılabilir fotoğraflarla karşılaşacak. Fotoğrafta bulunan sol alt köşedeki beyaz ikona tıklandığında satın alınabilir şeyler seçilecek. Bu ürünlerde çıkan etiketlere dokunulduğunda bir tanım sayfası karşınıza gelecek. Seçtiğiniz ürünü satın almak için de ürünü alabileceğiniz web sitesine yönlendiren başka bir bağlantıya tıklamak gerekmektedir.
Instagram şimdi de markalara reklam formatı içerisinde ürünlerini tanıtma imkanı sunuyor. Fakat yeni alışveriş yöntemi, normal paylaşımlara entegre yapılabiliyor. Instagram'ın bu yeni özelliği için ilk olarak J.Crew, Warby ve Kate Spade gibi 20 firma ile işbirliğine gitti. Ücretsiz sosyal paylaşım sitesi, ileri tarihlerde bu özelliği küresel ölçeğe yaymayı amaçlıyor. Instagram’da ürünlerin reklamını yapan ünlü isimlerin bu yeni özelliği kullanıp kullanmayacağı ise henüz bilinmemekte. Fakat ünlülerin de yeni yönteme dahil edilmesinin Instagram için büyük bir gelir potansiyeli olduğunun altını çizmek lazım.
Instagram fotoğraflar ile alışveriş yöntemine ilk olarak ABD’de başlayacak
Instagram fotoğraflar ile alışveriş yapılabilir yöntemine ilk olarak ABD’de başlayacak. Geliştirildikten sonra geniş ölçekte kullanıma girecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder