Google Yeni Açık Kaynak Kodlu İşletim Sistemi Çıkarıyor

 Dünyada en fazla kullanılan işletim sisteminin Google. Yani bunu analize dökecek olursak, Bütün akıllı telefonların %80’inde Android kullanılmaktadır. Gartner’a göre yalnızca geçen sene satılan kişisel bilgisayar, tablet ve akıllı telefonların %54’ünde Android sistemi vardı.
Dünya teknoloji devi bu sıralar Fuchsia isminde tam anlamıyla yeni bir işletim sistemi ile konuşuluyor. Daha bitmemiş olan işletim sistemi GitHub’da kullanıcılara tanıtıldı. Yeni ürünün hem geleneksel masaüstü bilgisayarlarda hem de akıllı telefonlarda kullanılacağı söyleniyor. Fuchsia Google şirketinin hiç kullanıcılara sunmayacağı bir proje olsa bile, şirketin Chrome ile Android işletim sistemleri arasında bir köprü olabilme özelliği taşıyor.
Magenta diye isimlendirilen yeni işletim sisteminin çekirdeği, Linux’tan yapılmamış, özel olarak yazılan bir program kodudur. Bu özel kod hızlı işlemcili, belli olmayan miktarda bellek ve isteğe göre değişebilen adet çevre birimleri olan ve devamlı işlem yapan cihazlarda kullanılmak için yapılmış. Bir nevi bu cihaz mikrofon, kamera, klavye benzeri kullanılabilen herhangi bir bilgisayar veya akıllı telefon olabilmektedir.
Android Police'e göre ise Magenta çekirdeği güncel bilgi işlem ilkeleri diye kabul edilen kullanıcı profilleri aynı zamanda güvenlik önlemlerini de desteklemektedir.
Hacker News de geçen bir sohbette ise sözde birkaç Google çalışanları Fuchsia işletim sisteminin açık kod olmasına kesin gözüyle bakıldığı için kodu geliştirirken sunmaya karar verdiklerini söylediler. Bu kodun uygun bir biçimde dosyalayarak sunulacağı, yakın sürede de Rapberry Pi 3’ü destekleyeceği söyleniyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder